Lapse menüü peaks sisaldama palju puu- ja juurvilju, palju liitsüsivesikuid - näiteks täisteraviljatooted - ning suhteliselt vähe rasvast, magusat ja soolast. Kuidas aga veenda lapsi neid toite sööma?
Söömisharjumused, nii tervislikud kui ebatervislikud, on õpitud. Mõned toitained on eriti vajalikud just aju arenguks ja toetavad seega lapse vaimset tervist: https://tervis.postimees.ee/6013536/aju-arenguks-olulised-toidud-mida-koik-lapsed-vajavad.  

Siin on kaheksa lihtsat nippi, kuidas julgustada lastes tervislikku toitumist.
  1. Osta koju puuvilju. Kui lapsed on näljased, haaravad nad kiirelt käeulatuses oleva toidu järele. Seetõttu on mõistlik sättida käeulatusse, mõnda kesksesse ja silmatorkavasse kohta, puuviljad, mitte näiteks krõpsud.
  2. Mõtlematut söömist mõne muu tegevuse kõrvalt on võimalik positiivselt ära kasutada. Viska auto tagaistmele karp viinamarju või anna televiisorit vaatavale lapsele kausitäis puuviljalõike või porgandiviile ja jälgi, kuidas laps need endalegi märkamatult ära sööb.
  3. Osta koju seda, mida sa tahad, et laps sööks. Sina otsustad, mida osta ja söögiks valmistada - nii et osta juurvilju, puuvilju ja täisteraleiba. Lapsed saavad tervislikku toitu süüa ainult siis, kui neile seda pakutakse.
  4. Kasuta eakaaslaste survet. Nii mõnigi kord juhtub, et laps, kes kodus olles ei söö lillkapsast või brokkolit, paneb neid külas olles suure rõõmuga nahka. Nii et kui laps läheb sõbra juurde, ära hoiata sõbra perekonda ette, et laps ei söö üht või teist tervislikku toitu. Samuti võid proovida mõne tervisliku, aga ära põlatud toidu pakkumist siis, kui lapsel on sõbrad külas. Teiste eeskuju võib lapse söömisharjumusi positiivselt mõjutada.
  5. Ole järjepidev. Sageli pirtsutavad lapsed toiduga siis, kui see on nende jaoks uudne ja tundmatu. Kui pakud lapsele järjepidevalt mõnda rooga, sööd koos temaga ja näitad, et sulle see toit meeldib, saab see ka tema jaoks tuttavamaks ja ta maitseb seda suurema tõenäosusega.
  6. Ära maini seda. Kui sa ei maini, et oled tavalise pasta asendanud täisterapastaga, ei pruugi laps vahest arugi saada. Kui laps on selle koha pealt tundlikum, võid mõnda aega proovida ka näiteks tavalist pastat ja täisterapastat kokku segada.
  7. Ole ise heaks eeskujuks. Söö võimalikult palju lastega koos. Jälgi, et sööksid ka ise tervislikku toitu ja väljendaksid lastele, kui mõnus ja maitsev see on. Selle asemel, et öelda “Söö ube, need on tervislikud,” ütle “Võta veidi ube, need on nii mahlased.”
  8. Sõnasta oma “toitumissoovitused” targalt. Laste jaoks ei pruugi toidu tervislikkus olla motiveeriv, kuna nad elavad hetkes ega suuda pikaajaliste tagajärgedega nii hästi arvestada. Rõhu tervisliku toidu muudele headele omadustele nagu maitsvus või see, kui hästi nad kõhtu täidavad.

Loe lisaks refereeritud artiklist  https://theconversation.com/eight-sneaky-tricks-to-get-your-children-to-eat-healthy-food-39284