Teenuse osutamise üldtingimused

Kehtivad alates 28.08.2025

Käesolevad teenuse osutamise üldtingimused (edaspidi „üldtingimused“) kohalduvad kõikidele teenuse osutamisel tekkivatele lepingulistele suhetele kliendi ja Papaveri vahel.

Papaver (edaspidi “Papaver”) lepingulise osapoolena on üks alljärgnevatest füüsilistest ja/või juriidilistest isikutest:

  • MTÜ Papaver (registrikood 80238968);

  • Papaver Teenused OÜ (registrikood 14320820);

  • Papaver EV OÜ (registrikood 17142997);

  • või muu füüsiline või juriidiline isik, kes tegutseb Papaveri nimel.

Üldtingimused sätestavad Papaveri teenuste osutamise ja kasutamise korra ning Papaveri ja kliendi õigused, kohustused ja vastutuse seoses kliendile Papaveri poolt pakutavate teenuste osutamisega.

1. MÕISTED

1.1 Käesolevas Teavituses kasutatakse järgmisi mõisteid:

Broneering Kliendi ja Papaveri vaheline kokkulepe plaanitava vastuvõtu/kohtumise aja jm detailide (nt kestus, arveldamine) osas.
Juhtumikorraldaja Sotsiaalse või tööalase rehabilitatsiooni või muu meeskondlikku tuge sisaldava teenuse või vastavasisulise üksikteenuse raames kliendile määratud Papaveri spetsialist, kes koordineerib teenuse osutamist, mille eesmärk on tagada kvaliteetne, kliendi eripäradega arvestav individualiseeritud ning kliendi võrgustikuliikmeid kaasav teenus.
Kaugteenus Veebis (video- või helikõne või vajadusel veebivestlus) või telefoni teel teenuse osutamine.
Klient (sh patsient) Isik, kellele Papaver teenust osutab või kes on avaldanud soovi, et Papaver talle teenust osutaks.
Kliendi isikuandmete töötlemise teavitus Teavitus, mis koondab Papaveris kehtivad tingimused klientide isikuandmete töötlemisel ning millest lähtuvad kõik Papaveri nimel teenust osutavad isikud. Teavitus on leitav Papaveri kodulehelt (www.papaver.ee).
Mobiilne teenus Teenuse osutamine väljaspool Papaveri tegevuskohti kliendiga koos valitud asukohas.
Teenus Papaveri poolt teenuse osutamine, sh teenusele registreerimine, teenuse kavandamine, teenusega seotud täiendavate juhiste edastamine enne ja pärast teenuse osutamist, teenuse kvaliteedi analüüs.
Papaveris pakutavad teenused on:
  • sotsiaalse rehabilitatsiooni teenus (SRT);
  • tööalase rehabilitatsiooni teenus (TRT);
  • Töötukassa nõustamisteenus;
  • isikukeskse erihoolekande teenusmudeli (ISTE) raames osutatav teenus;
  • tervishoiuteenus;
  • eravastuvõtu raames osutatav teenus, mis ei ole tervishoiuteenus;
  • koolitusteenus;
  • projekti või hanke raames osutatav teenus;
Kaasajastatud loetelu teenustest on kättesaadav Papaveri kodulehel www.papaver.ee.
Teenuse osutaja Papaver (MTÜ Papaver ja/või Papaver Teenused OÜ ja/või Papaver EV OÜ), Papaveri meeskonnaliige või Papaveri juriidilisest või füüsilisest isikust koostööpartner, kes osutab Papaveri kliendile vahetult teenust.
Tellija, hankija Füüsiline või juriidiline isik, kes tellib Papaverilt koolitusteenuse või projekti/hanke raames osutatava teenuse kliendile ning kohustub tasuma selle eest vastavalt käesolevatele üldtingimustele ja täiendavale omavahelisele lepingule (selle olemasolul).
Vastuvõtt, kohtumine Papaveri esindaja ja kliendiga ja/või kliendi võrgustikuliikmetega toimuv vastuvõtt (nii Papaveri ruumides kui ka kaug- või mobiilse teenusena) teenuse osutamise eesmärgil.
Võrgustik, sh lähivõrgustik ja formaalne võrgustik, võrgustikuliige Klienti ümbritsevaid ja tema heaolu seisukohast olulisi isikuid ja institutsioone ning nende esindajaid nimetatakse võrgustikuks. Võrgustikud jagunevad formaalseteks võrgustikeks (omavalitsuse sotsiaaltöötaja, tugiisik, perearst, tööandja jt) ja mitteformaalseteks ehk lähivõrgustikeks (pereliikmed, sõbrad, naabrid jt). Võrgustikku kuuluvaid inimesi nimetatakse võrgustikuliikmeteks.
Üldtingimused Papaveri teenuse osutamise üldtingimused, mis on leitavad Papaveri kodulehel.
2. ÜLDSÄTTED

2.1. Käesolevad üldtingimused kohalduvad kliendisuhetele kõigi Papaveri nimel tegutsevate teenuse osutajatega ka siis, kui üldtingimustele eraldi ei viidata.

2.2. Üldtingimustes nimetatud teenuste mõistetel on alljärgnev tähendus:

2.2.1. sotsiaalse rehabilitatsiooni teenus - sotsiaalhoolekande seaduse 2. jao “Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse eest tasu maksmise kohustuse ülevõtmine” tingimustele vastav teenus, mida osutab MTÜ Papaver;

2.2.2. tööalase rehabilitatsiooni teenus - tööturumeetmete seaduse § 6 lõike 6 alusel kehtestatud tööhõiveprogrammi §-s 38 toodud tingimustele vastav teenus või nende tingimuste kehtivuse lõppemise (eeldatavasti 31.12.2026) järgselt kehtestatavatele tingimustele vastav õigusjärgne teenus, mida osutab Papaver Teenused OÜ;

2.2.3. töötukassa nõustamisteenus - tööturumeetmete seaduse § 6 lõike 6 alusel kehtestatud tööhõiveprogrammi §-s 32 toodud tingimustele vastav teenus, mida osutab Papaver Teenused OÜ;

2.2.4. isikukeskse erihoolekande teenusmudeli (ISTE) projekti raames osutatav teenus - Euroopa Sotsiaalfond+, TAT „Sotsiaalkaitse ja pikaajalise hoolduse kättesaadavus“, tegevuse „Integreeritud, isikukeskse ja paindliku erihoolekandeteenuste süsteemi katsetamine“ tingimustele vastav teenus, mida osutab Papaver kohalike omavalitsustega sõlmitud lepingute alusel. Konkreetsele omavalitsusele teenust osutav lepingupartner on välja toodud Papaveri kodulehel;

2.2.5. tervishoiuteenus - tervishoiuteenuste korraldamise seaduse tingimustele vastav teenus, mida osutab Papaver Teenused OÜ;

2.2.6. eravastuvõtt, mis ei ole tervishoiuteenus - eravastuvõtu raames osutatav nõustava ja/või terapeutilise iseloomuga teenus, mida osutab Papaver Teenused OÜ, kui ei ole kokkulepitud teisiti;

2.2.7. koolitusteenus - Papaveri poolt pakutavad koolitused, mida osutab Papaver Teenused OÜ, kui ei ole kokkulepitud teisiti;

2.2.8. projekti või hanke raames osutatav teenus - teenuse tellija või hankija (nt kohalik omavalitsus või riigiasutus) poolt sätestatud tingimustele vastav teenus, mida osutab Papaver teenuse tellija või hankijaga sõlmitud lepingu alusel. Konkreetse projekti või hanke raames teenust osutav lepingupartner on välja toodud Papaveri kodulehel.

2.3. Papaver juhindub teenuse osutamisel ÜRO inimõiguste ülddeklaratsioonis, ÜRO lapse õiguste konventsioonis, ÜRO puuetega inimeste konventsioonis ja parandatud ja täiendatud Euroopa sotsiaalhartas ning nende rakendusaktides toodud põhimõtetest.

2.4. Papaver osutab teenust ning annab kliendi tervise ja elukvaliteedi parandamise eesmärgil kliendile tervisealast (mh sotsiaalse heaolu alast) teavet järgides nii heas usus tegutsemise põhimõtteid kui ka mh Papaveris kehtivaid tööjuhiseid ja Eesti seadusandlust.

2.5. Klient nõustub ja kinnitab, et Papaver ei saa ega tohi anda lubadusi teenuse efektiivsuse, edukuse, tulemuslikkuse ega kliendi paranemise kohta. Teenuse osutamise käigus võib ette tulla kliendi tajutava heaolu ajutist halvenemist, kuivõrd iga inimese tervenemis- ja arenguprotsess on individuaalne ning parima võimaliku tulemuse saavutamine võib võtta aega.

2.6. Papaver osutab kliendile teenust üksnes kliendi nõusolekul. Papaver eeldab, et klient on Papaveri poole pöördumisel ja/või vastuvõtule aja broneerides teadlikult avaldanud nõusolekut teenuse saamiseks.

2.7. Papaver ja klient teevad parima võimaliku tulemuse saavutamiseks koostööd.

2.8. Papaver osutab teenust vajadusel ja kliendi nõusolekul tema võrgustikku kaasates. Võrgustikutöö hõlmab mh info jagamist ja ühiste eesmärkide seadmist ning nende suunas liikumist. Võrgustiku kaasamine teenuse osutamise protsessi suurendab tõenäosust, et inimene tuleb pärast teenuse lõppu võimalikult iseseisvalt igapäevaeluga ja/või tervisemurega toime, oskab abivajaduse tekkimisel pöörduda sobiva võrgustikuliikme poole ning lähedased oskavad märgata ja toetada inimest.

2.9. Papaver osutab lähivõrgustikuga koos elavale lapsele (ja vajadusel noorele täiskasvanule) teenust üksnes lähivõrgustiku süsteemsel ja regulaarsel osalemisel teenusel.

2.10. Papaver osutab teenust meeskondliku teenuseosutamise põhimõttel. Näiteks kui klient käib vaid ühe spetsialisti vastuvõtul, konsulteerib spetsialist vajadusel teise Papaveri spetsialistiga, et tagada parim võimalik teenuse tulemus kliendi jaoks, arvestades seejuures Papaveris kehtivaid isikuandmete kaitse põhimõtteid.

2.11. Papaver osutab teenuseid Papaveri ruumides kohapeal, kaugteenusena veebi või telefoni vahendusel ning sõltuvalt teenuse olemusest, nõuetest ning vahetult teenust osutavate spetsialistide hinnangutest ja võimalustest, mobiilselt.

2.12. Papaver võib osutada teenuseid kaugteenusena kolmandate isikute tarkvaralahenduste või platvormide kaudu. Sellisel juhul on teenuse osutajaks Papaver ning kohalduvad käesolevad üldtingimused.

2.13. Papaver osutab teenuseid eesti keeles või kliendiga kokkuleppel teistes keeltes, arvestades kliendi ja vastavat teenust osutava Papaveri esindaja keeleoskust. Papaveri dokumentatsioon on eestikeelne.

3. LEPINGU SÕLMIMINE, BRONEERINGU TEGEMINE JA TEENUSE EEST TASUMINE

3.1. Broneeringu tegemise või Papaveri poole pöördumise (nt infotelefonile helistamisel) hetkest jõustub Papaveri ja kliendi vaheline teenuse osutamise leping, mille sisu on välja toodud käesolevates üldtingimustes.

3.2. Klient saab broneerida vastuvõtuaja Papaveri teenustele järgmistel viisidel:

3.2.1. telefoni teel Papaveri kodulehel www.papaver.ee esitatud telefoninumbril ja Papaveri lahtiolekuaegadel;

3.2.2. e-kirja teel aadressil info@papaver.ee

3.3. Papaver broneerib kliendile esimese vaba vastuvõtu või kliendi soovil hilisema vaba vastuvõtu.

3.4. Vastuvõtu ajaline kestuse arvestus toimub veerandtunni täpsusega (st teenuse aja sisse arvestatakse reeglina iga alustatud 15 minutit) ning kestab broneeringu alguse ajast kuni planeeritud vastuvõtuaja lõpuni, va kui teenuse osutaja ettepanekul ja kliendi selgesõnalisel nõusolekul lepitakse kohtumisel kokku planeeritud vastuvõtuaja pikendamises.

3.5. Juhul kui Papaver osutab kliendile sotsiaalse rehabilitatsiooni teenust, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses Sotsiaalkindlustusamet.

3.6. Juhul kui Papaver osutab kliendile tööalase rehabilitatsiooni teenust, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses töötukassa.

3.7. Juhul kui Papaver osutab kliendile töötukassa nõustamisteenust, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses töötukassa.

3.8. Juhul kui Papaver osutab kliendile ISTE projekti raames teenust, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses kohalik omavalitsus, kes on kliendi teenusele suunanud.

3.9. Juhul kui Papaver osutab kliendile Tervisekassa rahastatud teenuseid, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses Tervisekassa ning klient tasub vastavalt Papaveri kehtivale hinnakirjale ja juhistele võimalikud lisatasu(d) (näiteks visiiditasu või omaosalus ulatuses, mida Tervisekassa ei hüvita).

3.10. Juhul kui Papaver osutab kliendile projekti või hanke raames teenust, siis tasub teenuse osutamise eest kokkulepitud ulatuses teenuse tellija või hankija ning klient tasub vastavalt Papaveri kehtivale hinnakirjale ja juhistele võimalikud lisatasu(d) ulatuses, mida projekt või hange Papaverile ei hüvita.

3.11. Teenuste puhul, mis ei ole välja toodud üldtingimuste punktides 3.4 - 3.10, kohustub klient enne broneeritud vastuvõtuaega tasuma teenuse eest ettemakse vastavalt kehtivale hinnakirjale ja Papaveri poolt väljastatud arvele.

3.12. Ettemakse tasumata jätmine ei too kaasa automaatset broneeringu kehtetust ega mõjuta teenuse osutamise lepingu kehtivust.

3.13. Ettemaks ei hõlma tasu uuringute ja analüüside eest, mille vajadus selgub vastuvõtul ja mis tehakse vastuvõtu käigus või pärast vastuvõttu. Selliste uuringute ja analüüside eest tasub klient vastavalt Papaveri juhistele reeglina vahetult peale vastuvõttu või ettemaksena enne uuringute ja analüüside tegemist. Kui teenuse hind sisaldab uuringute või analüüside maksumust, siis on see välja toodud teenuse kirjelduses Papaveri kodulehel.

3.14. Sõltuvalt teenuse osutamisega seotud kulude ja turuhindade muutumisest on Papaveril õigus igal ajal ühepoolselt teenuste hinnakirja muuta (va juhtudel, kus see on teenuse nõuetest tulenevalt teisiti), tehes vähemalt 1 kuud varem vastavad muudatused kättesaadavaks Papaveri kodulehel www.papaver.ee. ning võimalusel suuliselt eelneva vastuvõtu ajal.

4. BRONEERINGU TÜHISTAMINE KLIENDI POOLT

4.1. Kui klient ei saa broneeritud ajal teenust kasutada ja soovib broneeringu tühistada, kohustub klient esimesel võimalusel sellest Papaveri teavitama

(1) esmabroneeringu korral informeerides teenuse broneeringu registreerinud Papaveri meeskonnaliiget (üldjuhul vastava teenuse koordinaator) või

(2) muude broneeringute korral informeerides viivitamatult vastavat teenust vahetult osutavat spetsialisti või juhtumikorraldajat kokkulepitud sidekanali abil (telefon, elektronpost vmt).

4.2. Juhtudel kui punktis 4.1. nimetatud isikud ei ole mingil põhjusel kättesaadavad, edastada info telefoni teel Papaveri lahtiolekuaegadel kodulehel www.papaver.ee esitatud telefoninumbritel või kirjalikult info@papaver.ee.

4.3. Klient kohustub broneeringu tühistamisest teavitama Papaveri vähemalt 2 tööpäeva enne teenuse osutamiseks kokkulepitud aega punkides 4.1 ja 4.2 toodud viisidel ning tehes seda teavitamiskohustuse päeval hiljemalt kell 13:00.

4.4. Kui klient tühistab broneeringu kooskõlas üldtingimuste punktiga 4.3., siis on kliendil õigus muuta broneeringut ning broneerida uus teenuse kasutamise aeg. Kui klient muudab broneeringu aega ja valib teenuse, mille hind on sama, mis oli kliendi poolt algselt broneeritud teenuse hind, siis loetakse tasu teenuse eest, mille broneeringu klient tühistas, tasuks uue teenuse eest ning klient ei ole kohustatud uut broneeringut tehes teenuse eest tasuma. Kui kliendil on tekkinud võlgnevus Papaveri ees, arvestatakse algselt broneeritud teenuse ettemaksest esmalt maha tasu võlgnevuse eest ning kliendil säilib kohustus tasuda uue broneeringu eest katmata jäänud ulatuses. Kui klient ei broneeri eelmist broneeringut tühistades uut aega teenuse kasutamiseks, tagastatakse talle teenuse eest tasutud summa seitsme (7) tööpäeva jooksul pärast broneeringu tühistamist. Käesolevas punktis kirjeldatud õiguseid teostab Papaver vaid siis, kui see on kohalduva õigusega kooskõlas.

4.5. Kui klient ei ilmu broneeritud ajal teenuse osutaja juurde (sh hilineb vastuvõtule etteteavitamata rohkem kui viisteist (15) minutit) ega muuda või ei tühista broneeringut punktis 4.3. kirjeldatu kohaselt, siis arvestatakse teenuse eest tasutud summa täies ulatuses tasuks broneeringu õigeaegselt muutmata või tühistamata jätmise eest. Sellisel juhul puuduvad kliendil üldtingimuste punktis 4.4. toodud õigused. Ettemakse puudumisel on Papaveril õigus broneeringu õigeaegselt muutmata või tühistamata jätmise eest esitada kliendile arve teenuse tasuga võrdses summas. Käesolevas punktis kirjeldatud õiguseid teostab Papaver vaid siis, kui see on kohalduva õigusega kooskõlas. Kliendil on õigus esitada arvega seotud vastuväited vastavalt üldtingimuste punktile 4.9.

4.6. Juhul kui Papaveril puuduvad punktis 4.5. toodud õigused, siis on Papaveril üldjuhul kohustus teavitada teenuse rahastajat korduvast teenusele mitteilmumisest ning teenuse rahastajal õigus tühistada teenuse rahastamise otsus. Tervisekassa rahastatud teenuste puhul on Papaveril õigus nõuda kliendilt järgmise teenuse broneerimisel visiiditasu kahekordses summas.

4.7. Kui klient broneerib vastuvõtuaja teenusele vähem kui 24 tundi enne broneeringus teenuse osutamiseks kokkulepitud aega, esitab Papaver üldtingimuste punktis 4.5. nimetatud arve juhul, kui klient ei ilmu broneeritud ajal teenuse osutaja juurde ja ei teavita sellest eelnevalt Papaveri.

4.8. Kui kolmas isik on teinud broneeringu teenuse saajale ehk kliendile, on Papaverile õigus esitada üldtingimuste punktides 4.4., 4.5. ja 4.7. nimetatud arve vastavale kolmandale isikule, olukorras, kus klient keeldub arve tasumisest.

4.9. Kui klient ei nõustu tema (või kliendi seadusliku esindaja) e-posti aadressile laekunud teatise, arve või sellel kajastatud teenustega, siis klient peab sellest Papaveri teavitama kirjalikult e-posti aadressile info@papaver.ee esimesel võimalusel, kuid hiljemalt arve tasumise tähtajaks. Mitteteatamise korral loetakse teatis või arve kliendi poolt täies ulatuses aktsepteerituks. Avalduse esitamine ei ole eeldus arve automaatseks tühistamiseks. Teatise, arve või sellel kajastatud teenuste korrigeerimiseks või tühistamiseks on Papaveril õigus esitada kliendile täpsustavaid küsimusi ning vajadusel nõuda kliendilt tõendite esitamist tehtud väidete kinnitamiseks. Kui kliendi vastuväited ei ole Papaveri hinnangul põhjendatud, tasub klient arve koos tekkinud viivisega. Kliendi avaldust koos vastuväidetega, mis on esitatud pärast kolmekümne (30) päeva möödumist arve esmakordsest väljastamisest, arvesse ei võeta. Sellisel juhul ei kuulu arve Papaveri poolt ülevaatamisele ning jääb kehtima.

5. BRONEERINGU TÜHISTAMINE PAPAVERI POOLT JA TEENUSE OSUTAMISEST KEELDUMINE

5.1. Papaveril on õigus tühistada kliendi tehtud broneering ning võimaluse korral teha kliendile ettepanek broneeringu muutmiseks, kui:

5.1.1. Papaverile saab teatavaks teenuse osutamisega seotud ettenägematu töökorralduslik asjaolu, näiteks Papaveri esindaja ja/või teenuse osutaja haigestumine või muu oluline põhjus, mistõttu Papaver ei ole võimeline broneeritud ajal teenust osutama;

5.1.2. Papaverile saab teatavaks asjaolu kliendi tervisliku seisundi kohta ja seda arvesse võttes on broneeringu tühistamine mõistlik;

5.1.3. klient ei ole tasunud kokkulepitud ettemakset või tal on tekkinud Papaveri ees võlgnevus või ta on muul viisil rikkunud teenuse osutamise eest Papavarile tasu maksmise kohustust;

5.1.4. kliendi ja Papaveri spetsialisti vahel on tekkinud lahkheli, mis takistab head koostööd ja mille tõttu on vajalik suunata klient teise Papaveri spetsialisti juurde;

5.1.5. Papaverile saab teatavaks muu asjaolu, mis takistab/takistaks teenuse nõuetekohast osutamist.

5.2. Juhul kui Papaver otsustab kliendi broneeringu üldtingimuste punktile 5.1. tuginedes tühistada, teavitab ta sellest klienti, helistades kliendile broneeringus märgitud numbril või informeerides klienti e-kirja teel esimesel võimalusel, selgitades tühistamise põhjuseid ning pakkudes võimaluse korral kliendile uut broneeringu aega.

5.3. Kui klient ei kasuta Papaveri poolt üldtingimuste punktis 5.2. toodud teavituse tegemisel uue aja broneerimise võimalust, arvestatakse teenuse eest tasutud summa ettemaksuks järgmise vastuvõtu eest tasumiseks või tagastatakse kliendi avalduse alusel tasutud ettemakse seitsme (7) tööpäeva jooksul pärast broneeringu tühistamist, kui see ei ole vastuolus kehtivate teenuse eritingimustega (välja toodud käesolevates üldtingimuste peatükis 7). Vastavasisulise avalduse edastab klient e-posti aadressile info@papaver.ee.

5.4. Papaveril on õigus keelduda kliendile teenuse osutamisest või lõpetada teenuse osutamine, kui:

5.4.1. klient rikub Papaverile teenuse osutamiseks kaasabi osutamise kohustust, muuhulgas ei avalda Papaverile teenuse osutamiseks vajalikku teavet või ei nõustu põhiteenuse osutamisega kaasnevate teenustega, ilma milleta ei ole põhiteenuse osutamine otstarbekas;

5.4.2. klient hilineb etteteavitamata vastuvõtule enam kui viisteist (15) minutit;

5.4.3. klient rikub teenuse osutamise eest Papaverile tasu (muuhulgas näiteks ettemakse, broneeringu õigeaegselt tühistamata ja/või muutmata jätmise eest esitatud arve) maksmise kohustust, misjuhul on Papaveril õigus arve(te) täieliku tasumiseni teenust kliendile mitte osutada;

5.4.4. Papaveri esindajal ja/või teenuse osutajal ei ole võimalik kliendiga temale arusaadavas keeles suhelda ning kliendil ei ole võimalik kaasata tõlki, mille tõttu võib teenus osutuda kliendile ebasobivaks;

5.4.5. klient või tema lähedane/saatja käitub Papaveri esindajaga ja/või teenust osutava spetsialistiga ebaviisakalt või kohtleb neid lugupidamatul viisil, kasutab Papaveri esindaja ja/või teenuse osutaja suhtes verbaalset või füüsilist vägivalda või rikub muul moel üldtunnustatud käitumisnorme ja heas usus tegutsemise põhimõtteid;

5.4.6. kliendil esinevad vastuvõtule tulles Papaveri esindaja ja/või teenust osutava spetsialisti hinnangul alkohoolse, narkootilise, psühhotroopse või muu uimastava toimega aine(-te) kasutamisele või jääknähtudele viitavad tunnused;

5.4.7. klient soovib saada teenust, mille osutamine tooks tema elukvaliteedile ja tervisele (mh sotsiaalsele heaolule) kaasa suurema riski kui teenuse osutamata jätmine;

5.4.8. klient võtab tagasi varasemalt teenuse osutamisele, nt tervishoiuteenuse osutamisele, antud nõusoleku või keeldub andmast täiendavat, Papaveri esindaja (nt teenust osutava spetsialisti) hinnangul vajalikku nõusolekut;

5.4.9. klient rikub oma kohustusi, mis tulenevad üldtingimustest, kliendile edastatud täiendavatest juhenditest, suulistest juhistest või õigusaktidest.

5.5. Kui Papaver keeldub kliendile teenuse osutamisest või lõpetab teenuse osutamise üldtingimuste punktis 5.4. nimetatud mistahes kliendist tuleneval juhul, on Papaveril õigus tasule, mis vastab kliendi poolt broneeritud teenuse maksumusele. Ettemakse puudumisel on Papaveril õigus esitada kliendile arve broneeritud teenuse tasuga võrdses summas.

5.6. Käesolevas peatükis kirjeldatud Papaveri õiguseid teostab Papaver vaid siis, kui see on kohalduva õigusega kooskõlas.

6. POOLTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

6.1. Kliendil on, teistele üldtingimustes toodud õigustele lisaks, õigus:

6.1.1. austusele, väärikusele ja lugupidamisele;

6.1.2. mõtte-, südametunnistuse-, isiku-, usu- ja sõnavabadusele, enesemääratlusele ja selle austusele ning saada võrdse kohtlemise osaliseks. Kliente ei diskrimineerita soo, rassi, nahavärvuse, etnilise või sotsiaalse päritolu, geneetiliste omaduste, keele, usutunnistuse või veendumuste, poliitiliste või muude arvamuste, rahvusvähemusse kuulumise, varalise seisundi, sünnipära, puude, vanuse või seksuaalse orientatsiooni tõttu;

6.1.3. saada teenust viisil, mis austab tema era- ja perekonnaelu ning tagab privaatsuse ja inimväärikuse;

6.1.4. olla kaasatud teenuse osutamise protsessi eesmärgiga saavutada soovitud elukvaliteet ja rahulolu;

6.1.5. saada ajakohast teavet Papaveri tegevusalade, pakutavate teenuste ning nende protsesside kohta;

6.1.6. saada broneeritud ajal teenust, mida Papaver osutab vastava teenuse osutamiseks kohase hoolega ning kooskõlas õigusaktidega;

6.1.7. teavitada Papaveri, kui klient tunneb rahulolematust temaga töötavate teenuse osutajate suhtes;

6.1.8. muuta ja/või tühistada broneeritud aega kooskõlas üldtingimustega;

6.1.9. piiratud teovõime puhul saada esindatud enda seadusliku esindaja poolt (näiteks alaealise lapse vanemad ja psüühikahäirega täisealisele isikule kohtu määratud eestkostja), kellel on õigus anda kliendi eest teavitatud nõusolek teenuse, sh tervishoiuteenuse, osutamiseks niivõrd, kuivõrd klient ei ole võimeline ise poolt- ja vastuväiteid vastutustundlikult kaaluma. Kui piiratud teovõimega kliendi seadusliku esindaja otsus kahjustab ilmselgelt kliendi huve, ei või Papaver seda järgida;

6.1.10. keelduda teenusest seadusega lubatud piires ja saada teavet keeldumise võimalikest tagajärgedest tema elukvaliteedile ja tervisele (mh sotsiaalsele heaolule);

6.1.11. esitada ettepanekuid, kaebusi ja anda tagasisidet teenuste osas juhindudes käesolevate üldtingimuste peatükis 8 toodust;

6.1.12. pöörduda enda õiguste kaitseks järelevalveasutuste ja muude vaidlusi lahendavate asutuste poole.

6.2. Papaveril on teistele üldtingimustes toodud õigustele lisaks õigus:

6.2.1. saada kliendilt informatsiooni, mis on vajalik broneeritud teenuse osutamiseks (nt informatsioon kliendi terviseseisundi ja tarvitatavate ravimite kohta), ja edastada kliendile teenuse kasutamisega seotud informatsiooni;

6.2.2. esitada kliendile (ja/või kolmandale isikule) arve lähtudes kehtivast hinnakirjast ja kooskõlas käesolevate üldtingimustega;

6.2.3. nõuda kliendilt arve õigeaegselt tasumata jätmise korral viivist õigeaegselt tasumata jäänud summalt iga viivitatud päeva eest kuni arve täieliku tasumiseni ja vastava summa Papaveri arveldusarvele jõudmiseni;

6.2.4. arve tasumata jätmisel nõue loovutada ja/või anda see sissenõudmiseks üle kolmandale isikule (sh inkassofirmale), kellele klient kui võlgnik saab edaspidi vastuväited esitada;

6.2.5. võtta vajadusel kliendilt täiendav kirjalik nõusolek teenuse osutamiseks ja kui klient keeldub vastava nõusoleku andmisest, nõuda keeldumise vormistamist kirjalikult (mh on Papaveril õigus võtta kliendilt kirjalik avaldus, kui klient keeldub spetsialistide hinnangu alusel soovitatud teenuste valikust, olles teadlik, et soovitustest kõrvalekaldumine võib kahjustada tema elukvaliteeti, tervist ja/või teenuse raames püstitatud eesmärkide saavutamist);

6.2.6. anda tervise ja elukvaliteedi parandamise eesmärgil kliendile tervisealast (mh sotsiaalse heaolu alast) teavet uudiskirjade vormis, kui klient on andnud selleks oma nõusoleku;

6.2.7. kliendi vastuvõtule hilinemise korral osutada kliendile teenust osalises mahus kokkulepitud vastuvõtuaja lõpuni, arveldades teenuse eest vastavalt üldtingimuste punktile 4.5;

6.2.8. tühistada broneeringuid, keelduda teenuse osutamisest ning lõpetada teenuse osutamine kooskõlas üldtingimustega;

6.2.9. punktis 6.2. kirjeldatud Papaveri õiguseid teostab Papaver vaid siis, kui see on kohalduva õigusega kooskõlas.

6.3. Kliendil on teistele üldtingimustes toodud kohustustele lisaks kohustus:

6.3.1. tutvuda ja nõustuda enne teenuse broneerimist käesolevate üldtingimustega;

6.3.2. saabuda vastuvõtule vähemalt kümme (10) minutit enne broneeringus teenuse osutamiseks kokkulepitud aega;

6.3.3. vastuvõtule hilinemise korral teavitada sellest teenust vahetult osutavat spetsialisti viivitamatult kokkulepitud sidekanali abil (telefon, elektronpost, vmt). Juhul kui spetsialist ei ole mingil põhjusel kättesaadav, kohustub klient edastama info telefoni teel Papaveri kodulehel www.papaver.ee esitatud infotelefoni numbril. Juhul kui klient jätab Papaveri hilinemisest teavitamata ja hilineb vastuvõtule rohkem kui viisteist (15) minutit, on tegemist kliendipoolse broneeringu tühistamisega vastavalt üldtingimuste punktile 4.5;

6.3.4. võtta esmasele vastuvõtule kaasa fotoga isikut tõendav dokument (ID-kaart / pass / elamisluba);

6.3.5. vastutada teenuse broneerimisel edastatud andmete (sh ees- ja perekonnanimi, isikukood, telefoninumber, e-posti aadress) õigsuse eest;

6.3.6. teisele isikule teenust broneerides informeerida Papaveri sellest, kes on tegelikkuses teenuse saaja, edastada vastavad andmed (sh teenuse saaja ehk kliendi ees- ja perekonnanimi, isikukood, telefoninumber, e-posti aadress) ning vastutada edastatud andmete õigsuse eest;

6.3.7. osutada Papaverile kohase teenuse osutamiseks tarvilikku kaasabi ning avaldada tõest infot, mis võib mõjutada teenuse osutamist, nt informatsioon tarvitatavate ravimite, eelsoodumuste, ennastkahjustavate harjumuste, teenuse osutamise jooksul ilmnevate tervisliku seisundi muudatuste ja nakkusohtlike seisundite kohta;

6.3.8. käituda Papaveri esindajatega ja teenust osutavate spetsialistidega viisakalt ja lugupidavalt ning mitte kuritarvitada Papaveri meeskonnaliikmete usaldust;

6.3.9. suhtuda lugupidavalt kaasklientidesse ja ruumides viibivatesse kolmandatesse isikutesse ning Papaveri varasse, sh hoiduda ebatsensuursest suhtlusest;

6.3.10. käituda Papaveri ühiselt kasutuses olevates ruumides (nt koridorid, ooteruumid, tualettruumid jne) teistega arvestavalt, mh saabuda teenusele hügieeniliselt puhtana;

6.3.11. mitte ilmuma vastuvõtule alkohoolse, narkootilise, psühhotroopse või muu uimastava toimega aine(-te) kasutamise tunnustega või jääknähtudega. Antud tunnuste märkamisel on Papaveril õigus teenuse osutamisest keelduda kooskõlas üldtingimuste punktiga 5.4;

6.3.12. mitte jätta järelevalvet vajavat inimest ja/või last Papaveri ruumides järelveta. Oote- ja üldkasutatavates ruumides puudub valvepersonal ja tingimused järelevalvet vajava inimese või lapse turvalisuse tagamiseks;

6.3.13. mitte tuua teenuse osutamise keskkonda kõrvalisi isikuid ja elusolendeid ilma selles teenuse osutajaga eelnevalt kokku leppimata ega sobimatuid või ohtlikke esemeid (sh relvad, mängurelvad, taskunoad);

6.3.14. hoidma konfidentsiaalsena talle teatavaks saanud andmeid kaasklientide isiku, eraelu ja tervise kohta, nt koolitus-, tugi- või teraapiagrupis osaledes ja/või ooteruumis viibides märgates mõnd äratuntavat isikut (tuttav, avaliku elu tegelane vmt);

6.3.15. ilma Papaveri nõusolekuta mitte helisalvestada, filmida või pildistada Papaveri ruumides ega kaug- või mobiilse teenuse ajal, et tagada inimeste privaatsus ja turvaline teenuse osutamise keskkond;

6.3.16. maksta teenuse eest tasu vastavalt Papaveri kehtivale hinnakirjale ja käesolevatele üldtingimustele;

6.3.17. esitada teenuse arvetega seotud pretensioonid esimesel võimalusel, kuid hiljemalt arve tasumise tähtajaks kooskõlas üldtingimuste punktiga 4.9;

6.3.18. pidada kinni käesolevatest üldtingimustest, Papaveris kehtestatud kordadest ning muudest kliendile Papaveri meeskonnaliikme poolt teatavaks tehtud juhistest ja nõuetest seoses teenuse kasutamisega.

6.4. Papaveril on teistele üldtingimustes toodud kohustustele lisaks kohustus:

6.4.1. käituda kliendiga viisakalt ja lugupidavalt;

6.4.2. osutada kliendile broneeritud ajal (välja arvatud käesolevates üldtingimustes kirjeldatud juhtudel) broneeritud teenust, mida Papaver osutab vastava teenuse osutamiseks kohase hoolega ning kooskõlas õigusaktidega;

6.4.3. teavitada klienti tema tervisega seotud asjaoludest, teenuse osutamise protsessi käigust ja tulemustest, pakutava teenuse olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest (nende olemasolul) ning teistest võimalikest ja vajalikest teenustest;

6.4.4. hoida konfidentsiaalsena teenuse osutamisel teatavaks saanud andmeid kliendi isiku, terviseseisundi ja muude asjaolude kohta, välja arvatud juhul, kui selliste andmete jagamine toimub kliendi nõusolekul või kui viidatud andmete edastamise kohustus tuleneb õigusaktidest või kui andmete edastamine on vajalik nõuetekohaseks teenuse osutamiseks;

6.4.5. dokumenteerida ja säilitada teenuse osutamine nõuetekohaselt vastavalt konkreetsele teenusele kehtivatele õigusaktidele ning Papaveris kehtestatud kordadele ja juhistele;

6.4.6. otsida lapse abivajaduse ilmnemisel abi lähtuvalt lastekaitseseaduse § 22 lg-st 3 ja teha vajaduse korral koostööd lastekaitsetöötaja või teiste lapsega töötavate isikutega;

6.4.7. viivitamata teatada abivajavast lapsest lähtuvalt lastekaitseseaduse § 27 lg-st 1 ja 2 kohaliku omavalitsuse üksust või lasteabitelefoni numbril 116 111;

6.4.8. viivitamata teatada hädaohus olevast lapsest lastekaitseseaduse § 31 ja § 32 kohaselt hädaabinumbril 112 ning toimetada laps ohututesse tingimustesse;

6.4.9. teatada abivajavast isikust sotsiaalhoolekande seaduse § 13 kohaselt isiku või perekonna viibimiskoha järgsele kohaliku omavalitsuse üksusele;

6.4.10. tagada kliendi õiguste loetelus kirjeldatud õigused.

7. TEENUSE OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.1. ERISUSED KAUGTEENUSE KAUDU TEENUSTE OSUTAMISEL

7.1.1. Kaugteenuse kasutamisel loetakse teenuse osutamise leping Papaveri ja kliendi vahel sõlmituks hetkest, mil klient pöördub kaugteenust kasutades Papaveri poole. Samast hetkest hakkavad kliendi suhtes kehtima käesolevad üldtingimused.

7.1.2. Kaugteenuse kaudu (nt Papaveri infotelefonile helistades) pakub Papaver teenuseid isikustatud kujul või kliendi soovil ka anonüümselt.

7.1.3. Klient on teadlik, nõustub ja kinnitab, et kaugteenuse kaudu osutatava teenuse kvaliteet ei pruugi olla samaväärne kui vahetus kontaktis teenust osutades.

7.1.4. Klient on teadlik, nõustub ja kinnitab, et kõiki Papaveri pakutavaid teenuseid ei ole võimalik osutada kaugteenusena.

7.1.5. Isikustatud kliendi puhul dokumenteerib Papaver teenuse osutamise nõuetekohaselt. Isikustamata kliendi puhul kogutakse üksnes statistilisi andmeid (nt vanus, sugu, sümptomikirjeldus).

7.1.6. Kaugteenuse kaudu saabunud kirjalikud päringud salvestatakse. Telefonikõnede puhul salvestatakse vaid helistaja telefoninumber.

7.1.7. Papaver ei vastuta andmeside ja sideteenuste toimimise eest ega teenuse täielikkuse, täpsuse või katkestusteta toimimise eest ning osutab teenuseid. Papaveril on õigus piirata või peatada kaugteenust oma äranägemisel või muuta vastavat teenuse osutamise kanalit, näiteks koormuse või muude tehniliste põhjuste või hooldustööde, kahtlustatava väärkasutamise, ühenduse probleemide ja/või muudel Papaveri mittesõltuvate asjaolude tõttu.

7.2. SRT OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.2.1. SRT on kompleksne teenus, mis on vajalik juhul, kui inimesel on mitu probleemi, mille lahendamine ei ole võimalik üksikteenuste (nt tugiisiku, psühholoogi teenuse, füsioteraapia, hooldaja, isikliku abistaja vm) abil, vaid nõuab SRT vältel vähemalt kolme erineva eriala spetsialisti teenuse (nt psühholoogi teenuse, eripedagoogi teenuse, kogemusnõustaja teenuse, sotsiaaltöötaja jne) osutamist integreeritult ja koordineeritult.

7.2.2. Papaver osutab SRT juhtumikorralduslikul meetodil - nõustamisteenuste koordineerimine, plaanimine ja vahendamine ühe isiku (edaspidi juhtumikorraldaja) poolt, mille eesmärk on tagada kliendi eripäradega arvestav individualiseeritud teenuste komplekt, mis tooks kaasa nii kliendi kui ka kliendi võrgustike ressursside efektiivsema ja süsteemsema kasutamise kliendi eesmärkide poole liikumisel. Oluline osa teenuste vältel on juhtumikorraldaja eestvedamisel igakuiselt nõustamisteenuste mõju dünaamika jälgimine ja kaardistamine (sh regulaarne meeskonnatöö kliendile teenust osutavate spetsialistidega) ning meeskondlikud või vajadusel laiema võrgustiku kaasamisel läbiviidavad vahehindamised ning vajadusel vahehindamiste järgselt teenuste plaani muutmine.

7.2.3. Meeskonnatöö on kahe või enama rehabilitatsioonimeeskonna spetsialisti osalemine kliendijuhtumiga seonduval nõupidamisel. Kuivõrd SRT on kompleksteenus on regulaarne meeskonnatöö rehabilitatsioonimeeskonna spetsialistide igapäevatöö osa ning kajastub SRT andmestikus spetsialistide poolt osutatud teenuse mahus.

7.2.4. Juhtumikorralduslik töömeetod, regulaarne meeskonnatöö ja võrgustikutöö ennetavad teenuste sisulist dubleerimist, mis võimaldab SRT ressurssi efektiivsemalt kasutada. Nimetatud töömeetodid on valitud SRT kvaliteedijuhises toodud põhimõtetele (mh isikukeskne, vajaduspõhine ja terviklik lähenemine; tulemustele orienteeritus ning töötajate pädevus ja eetika) tugineva teenuse tagamiseks.

7.2.5. Papaver kajastab SRT andmestikus vastuvõtule kuluvat aega vastavalt Sotsiaalkindlustusameti juhistele:

7.2.5.1. Teenuse osutamise üks tund (60 minutit) sisaldab otsest teenuse saajaga seotud tööd (arvestuslikult 45 minutit tunnis ehk 3⁄4 ajast) ja teenusega seotud kaudseid kulusid (arvestuslikult 15 minutit tunnis ehk 1⁄4 ajast);

7.2.5.2. Võrgustikutöö, meeskonnatöö ja lõpphinnangu koostamise puhul eelpool toodud ajaline proportsioon ei ole nõutud ning Papaver lähtub spetsialisti tegelikust ülesande täitmisega seotud ajakulust;

7.2.5.3. Teenustele on üldjuhul kehtestatud konkreetne tunnihind ja, on inimesele osutatava ühe teenuskorra ajaliseks sammuks on 0,25 tundi (ehk 15 minutit)1. Majutusteenusel on ühikuks ööpäevade arv (maht täisarvudes) ja sõidukulude puhul kilomeeter (maht täisarvudes).

7.2.6. SRT eeldab kliendilt aktiivset osalust, mille käigus teeb klient võimetekohaselt kõiki tegevusi, mida eesmärgi saavutamiseks on vaja teha. SRT raames ei ole lubatud läbi viia passiivseid protseduure (nt massaaži). Aktiivne osalus hõlmab mh kliendi poolt regulaarset teenuse kasutamist. Juhul, kui klient ei kasuta teenust üle 6 kuu (sh kui teenust kasutab regulaarselt tema lähivõrgustik), on Papaver kohustatud sellest teavitama Sotsiaalkindlustusametit.

7.2.7. Papaver töötleb SRT osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid, kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registrites ja andmebaasides ning esitab andmed Sotsiaalkindlustusametile vastavalt ametiga sõlmitud lepingu tingimustele.

7.2.8. Kliendil on õigus teenus üles öelda, teavitades sellest tema SRT juhtumikorraldajat 14 päeva ette, tuues välja ülesütlemise põhjused.

7.2.9. Teenuse lõpus võtab Papaver kliendilt kinnituse andmestikus kajastatud teenuste saamise ja andmestikuga tutvumise kohta.

7.3. TRT OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.3.1. TRT on kompleksne teenus, mida osutatakse eelkõige juhul, kui inimesel on puude või terviseseisundi tõttu tegutsemisel või töötamisel mitmeid takistusi ning ta vajab korraga erinevate spetsialistide ehk rehabilitatsioonimeeskonna abi.

7.3.2. TRT eripäraks võrreldes sotsiaalse või meditsiinilise rehabilitatsiooniga (taastusravi) on keskendumine inimese tööalase aktiivsuse ja sotsiaalsete oskuste suurendamisele – tema ettevalmistamisele tööle või õppima asumiseks, töötamise või õppimise toetamisele.

7.3.3. Papaveril on õigus jätta klient teenusele registreerimata, teenuse alguskuupäev kokku leppimata ning soovitada kliendil pöörduda Töötukassa juhtumikorraldaja poole sobiva teenuse osutaja leidmiseks, kui

7.3.3.1. Töötukassa ei ole klienti teenusele suunanud;

7.3.3.2. Papaveril ei ole võimalik kliendile tema puudest või terviseseisundist tulenevalt vajalikke teenuseid osutada;

7.3.3.3. Papaver ei suuda tagada nõuetele vastavat teenuse osutamist vene keeles.

7.3.4. Teenuse osutamine sisaldab muuhulgas kliendi funktsioneerimisvõime hindamist ja tegevuskava koostamist, mille aluseks on Rahvusvaheline Funktsioneerimisvõime Klassifikatsioon (RFK) ja tööalase rehabilitatsiooni lühihindamisvorm. Hinnangu ja tegevuskava koostamisel võtab Papaver arvesse kliendi töövõime hindamise eksperdiarvamuse kokkuvõttes märgitut ning töötukassa juhtumikorraldaja poolt koostatud teenuse vajaduse hindamist. Samuti võetakse võimaluse korral arvesse varasemate sotsiaal-, tervishoiu- jm teenuste tulemusi.

7.3.5. Töötava ja/või õppiva kliendi puhul kaardistatakse TRT jooksul, kas inimene suudab senise tööga/õpingutega jätkata või on vaja töökohta/õppeasutust vahetada, selgitatakse välja (tööalaste) abivahendite ja töö- või õppekoha kohandamise, töövõtete õpetamise, töökorralduse ümberkujundamise või muude tugimeetmete (sh töötukassa pakutavate meetmete) vajadus. See eeldab üldjuhul kliendi töökoha/õppeasutuse külastust. Vajaduse korral ja kokkuleppel kliendi ning tööandjaga toimub teenuse osutamine kliendi tegevuskeskkonnas (sh kodus, õppeasutuses, töökohas, avalikus ruumis vm).

7.3.6. Teenuse osutamine sisaldab mh võrgustiku kaasamist teenusele. Kliendi peamisteks võrgustikuliikmeteks TRT protsessis on töötukassa juhtumikorraldaja, tööandja ja pereliikmed. Täiendavalt ja vastavalt vajadusele ning kliendi teadlikul nõusolekul võib kaasata teisi võrgustikuliikmeid. Rehabilitatsioonimeeskonna roll on olla võrgustiku koordineerijaks rehabilitatsiooniprotsessi jooksul.

7.3.7. Lisaks toimub TRT raames meeskonnatöö (kahe või enama rehabilitatsioonimeeskonna spetsialisti osalemine kliendijuhtumiga seonduval nõupidamisel), kuivõrd TRT on kompleksteenus ning regulaarne meeskonnatöö on spetsialistide igapäevatöö osana arvestatud TRT teenustunni hinna sisse (ei kajastu osavõtulehel, vt p 7.3.10).

7.3.8. Üldjuhul toimub teenuse osutamine teenuse osutaja tegevuskohas või kliendi igapäevases keskkonnas (nt töökohas, õppeasutuses, hoolekande asutuses, kodus jm). Kui teenust osutatakse kliendi igapäevases keskkonnas, arvestatakse spetsialisti sõidule kuluv mõistlik ajakulu teenuse osutamise aja sisse. Sõidule kuluv aeg kajastatakse osavõtulehel vastava spetsialisti teenusena eraldi real eristades vahetult kliendiga läbiviidud töötundide mahtu ja sõidule kulunud ajamahtu.

7.3.9. Teenust võib osutada põhjendatud juhtudel kaugnõustamisena (telefoni või audio- või videokõne vahendusel) ning see võib moodustada hinnanguliselt kuni 50% tegevuskavasse kantud teenuste kogumahust. Põhjendatud juhtudeks on näiteks kliendi terviseseisund, puudest tingitud liikumistakistus jmt. Vajadusel võib osutada kaugnõustamist suuremas ulatuses, kooskõlastades see eelnevalt töötukassaga.

7.3.10. Papaver kajastab kliendile osutatud teenused ja nende mahu igakuisel osavõtulehel:

7.3.10.1. klient allkirjastab ja tagastab eelnenud kuu teenuste osavõtulehe Papaverile hiljemalt järgneva kuu 4. kuupäeval. Osavõtulehe allkirjastamisega kinnitab klient talle osutatud teenused ja et ta on teadlik pereliikmele/ eestkostjale/tööandjale osutatud teenuse mahust;

7.3.10.2. osavõtulehel kajastub teenuse maht akadeemilistes tundides. Papaveri vastuvõtud on üldjuhul 45 minutit (1 akadeemiline tund) või 1.5 tundi (2 akadeemilist tundi). Teenuse maht tundides märgitakse 0,25-tunnise täpsusega. Papaveri poolt kehtestatud ja kodulehel kajastatud TRT tunnihinnad kehtivad akadeemilisele tunnile (45 min) ning sisaldavad käibemaksu;

7.3.11. Teenuselt puudumine või teenuse katkestamine:

7.3.11.1. Kui klient puudub ilma ette teavitamata teenuselt, on Papaveril kohustus võtta koheselt kliendiga ühendust ja välja selgitada, miks klient teenusel ei osale. Kui Papaver ei saa kliendiga kontakti ning ei ole kliendiga uut teenuse toimumisaega kokku leppinud, siis on Papaver kohustatud 3 tööpäeva jooksul kliendi puudumisest arvates teavitama töötukassat;

7.3.11.2. Kui teenuse osutamises tekib vähemalt 3-kuuline järjestikune paus, teavitab Papaver töötukassat. Töötukassa otsustab, kas teenuse osutamine jätkub või teenus katkestatakse;

7.3.11.3. Kui klient puudub teenuselt korduvalt, on Papaveril õigus teha ettepanek teenuse katkestamiseks.

7.3.12. TRT eeldab kliendilt aktiivset osalust, mille käigus teeb klient võimetekohaselt kõiki tegevusi, mida eesmärgi saavutamiseks on vaja teha. TRT raames ei ole lubatud läbi viia passiivseid protseduure (nt massaaži).

7.3.13. Papaver töötleb TRT osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid, kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registrites ja andmebaasides ning esitab andmed töötukassale vastavalt töötukassa poolt kehtestatud Tööalase rehabilitatsiooni teenuse osutamise koostöö põhimõtete tingimustele.

7.3.14. Kliendil on õigus teenus üles öelda, teavitades sellest tema TRT juhtumikorraldajat 14 päeva ette, tuues välja ülesütlemise põhjused.

7.3.15. Rehabilitatsiooniprotsessi lõppedes koostab rehabilitatsioonimeeskond klienti kaasates tulemuslikkuse hinnangu, kus märgitakse, millised muutused on toimunud, mis on soodustanud või takistanud kliendil eesmärkide ja alaeesmärkide saavutamist ning millised on edasised soovitused kliendile.

7.4. TÖÖTUKASSA NÕUSTAMISTEENUSE OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.4.1. Töötukassa nõustamisteenus on individuaalteenus, mida osutab töötukassa nõuetele vastava ettevalmistusega spetsialist. Teenus hõlmab üksnes üks ühele kliendi nõustamist ega sisalda võrgustiku- ega meeskonnatööd.

7.4.2. Nõustamine viiakse läbi silmast silma kohtumisena (vahetu kontakt kohapeal) või kaugnõustamisena (telefoni või audio- või videokonverentsi vahendusel).

7.4.3. Erandjuhtudel on nõustamise protsessi käigus lubatud teenust osutavat spetsialisti vahetada (nt spetsialisti haigestumine, vääramatu jõud, kliendi ja spetsialisti omavaheline sobimatus).

7.4.4. Papaver kajastab kliendile osutatud teenuse ja nende mahu igakuisel osavõtulehel:

7.4.4.1. klient allkirjastab ja tagastab eelnenud kuu teenuste osavõtulehe Papaverile hiljemalt järgneva kuu 4. kuupäeval. Osavõtulehe allkirjastamisega kinnitab klient talle osutatud teenusmahu;

7.4.4.2. osavõtulehel kajastub teenuse maht akadeemilistes tundides. Vastuvõtud on 45 minutit (1 akadeemiline tund) või 1.5 tundi (2 akadeemilist tundi).

7.4.5. Teenuselt puudumine või teenuse katkestamine:

7.4.5.1. Kui klient puudub ilma etteteatamata teenuselt, on Papaveril kohustus võtta koheselt kliendiga ühendust ja välja selgitada, miks klient teenusel ei osale. Kui teenuse osutaja ei saa kliendiga kontakti ning pole kliendiga uut teenuse toimumisaega kokku leppinud, siis on Papaver kohustatud 5 tööpäeva jooksul kliendi esimesest puudumise päevast arvates teavitama töötukassat;

7.4.5.2. Klient võib teenuse üles öelda, andes sellest teada teenust osutavale spetsialistile, misjärel annab Papaver sellest teada töötukassale;

7.4.5.3. Papaveril on õigus teha töötukassale ettepanek katkestada teenuse osutamine kliendile, kes on jätnud etteteatamata kokkulepitud ajal teenusele ilmumata, kelle teenusel osalemise motivatsioon on madal, või kui muul mõjuval põhjusel (nt psühholoogilisel nõustamisel klient vajab raviteenust, pikaajalist teraapiat) on välistatud kliendile edasine teenuse osutamine.

7.4.6. Papaver töötleb teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid, kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registrites ja andmebaasides ning esitab andmed töötukassale vastavalt töötukassa poolt kehtestatud Nõustamisteenuste (psühholoogiline, võla- ja sõltuvusnõustamine) koostöö põhimõtete tingimustele.

7.4.7. Teenuse lõppedes koostab teenust osutanud spetsialist protsessi lühikokkuvõtte, kus on kirjeldatud, kuidas on klient liikunud nõustamise eesmärgi täitmise suunas ning kuivõrd on klient valmis tööotsingutega jätkama. Lühikokkuvõtte edastab Papaver töötukassale.

7.5. ISTE OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.5.1. Papaver on ISTE projektis tugiteenuse osutaja. Põhiteenuse osutaja on teenuse saaja kohalik omavalitsus.

7.5.1.1. Tugiteenuse osutaja pakub kliendile põhiteenuse osutaja poolt koostatud plaanis määratletud üksikteenuseid ja teeb teenuse osutamiseks vajalikku meeskonnatööd plaanis fikseeritud kliendi eesmärkide saavutamiseks.

7.5.1.2. Tervikliku ja järjepideva personaalse juhtumikorralduslikku abi ja toetuse (sh tegevusplaani koostamise, selle täitmise jälgimise ja plaani elluviimiseks vajaliku võrgustikutöö korraldamise) projektis osalevale kliendile tagab põhiteenuse osutaja.

7.5.2. Kui klient ei kasuta tugiteenust kauem kui kaks kalendrikuud järjest (va statsionaarsel ravil viibimine vms), lõpetatakse talle teenuse osutamine.

7.5.3. Papaver töötleb teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid, kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registrites ja andmebaasides ning esitab andmed teenust koordineerivale kohalikule omavalitsusele vastavalt ISTE projekti tingimustele.

7.5.4. Täpsemad ISTE projekti tingimused on kättesaadavad Sotsiaalkindlustusameti kodulehel.

7.6. TERVISHOIUTEENUSE OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.6.1. Papaver töötleb tervishoiuteenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid, kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registrites ja andmebaasides ning edastab andmed kehtivate õigusaktidega ettenähtud alusel ja korras seaduses sätestatud registritesse ja andmebaasidesse.

7.6.2. Tervisekassa rahastatud teenuseid osutab Papaver vastavalt Tervisekassaga sõlmitud ravi rahastamise lepingute tingimustele.

7.6.3. Papaver avalikustab Tervisekassa rahastatud teenuste kohta patsiendi rahuloluanalüüsi tulemused ning kokkuvõtte kvaliteedi mõõtmise ja hindamisega seotud tegevustest vähemalt kord aastas Papaveri kodulehel, lähtudes tervishoiuteenuste kvaliteedi tagamise nõuetest.

7.6.4. Klient võib teenuse osutamise igal ajal põhjust avaldamata üles öelda.

7.7. ERAVASTUVÕTU, MIS EI OLE TERVISHOIUTEENUS, OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.7.1. Papaver töötleb teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid, sealhulgas kliendi eriliigilisi isikuandmeid kliendi ja/või tema seadusliku esindaja vabatahtliku selgesõnalise nõusoleku alusel käesolevate üldtingimuste täitmiseks.

7.7.2. Klient võib teenuse osutamise igal ajal põhjust avaldamata üles öelda, kui ei ole kokku lepitud teisiti (nt gruppide, DKT teenuse puhul).

7.7.3. Gruppide eritingimused:

7.7.3.1. Papaver viib läbi avatud gruppe ja suletud gruppe:

  • Avatud gruppidega võib klient liituda vabade kohtade olemasolul ja osaleda talle sobivatel grupikohtumistel. Täpsem info avatud gruppide kohta on kättesaadav Papaveri kodulehelt www.papaver.ee.
  • Suletud grupp on kindla vastuvõttude arvuga terviklik teenus, mille tõhusus eeldab kliendi osalemist kõigil kohtumistel. Suletud grupid komplekteerivad grupijuhid individuaalsete eelkohtumiste põhjal enne esimest grupikohtumist peale vastavasisulise pöördumise saamist kliendilt.
  • Suletud grupiga liitumine toob kaasa kliendi automaatse broneerimise kõikidesse grupi kestuse jooksul toimuvatesse vastuvõttudesse. Suletud grupi broneeringutele kehtib käesolevates üldtingimustes sätestatu, kui gruppide eritingimustes ei ole kehtestatud teisiti. Täpsem info ja ajakava suletud gruppide kohta on kättesaadav Papaveri kodulehelt www.papaver.ee.

7.7.3.2. Gruppide eest tasumine:

  • Avatud gruppide eest tasub klient iga osaletud korra eest vastavalt Papaveri kodulehel välja toodud grupikohtumise hinnale ja Papaveri poolt väljastatud arvele enne grupikohtumise vastuvõtuaega. Broneeringu tühistamise ja mitteilmumise sätted on välja toodud üldtingimuste peatükis 4.
  • Suletud grupi eest tasub klient teenuse täies ulatuses vastavalt Papaveri kodulehel välja toodud grupi hinnale ja Papaveri poolt väljastatud arvetele enne esimest grupikohtumist. Eelkohtumis(t)e eest arveldatakse vastavalt üldtingimuste peatükkides 3 ja 4 toodud teenuste eest tasumise ja broneeringu tühistamise sätetele.

7.7.3.3. Suletud grupi teenusest loobumine, katkestamine, teenuse edasilükkumine või ärajäämine:

  • Kui kliendil ei ole võimalik suletud grupiteenusest osa võtta, tuleb sellest teavitada Papaveri hiljemalt 7 kalendripäeva enne esimest grupikohtumist e-kirja teel Papaveri kodulehel fikseeritud kontaktaadressil. Õigeaegsel teatamisel tagastatakse 100% teenuse tasust või lepitakse kliendiga kokku uus teenuse aeg. Kui klient on registreerinud end gruppi, kuid ei ilmu ning ei teata enda mitteilmumisest vähemalt 7 kalendripäeva ette, siis ei kuulu suletud grupi eest tasutud summa tagastamisele.
  • Papaveril on õigus suletud grupi mittetäitumisel grupp ära jätta või selle toimumine edasi lükata kuni grupi täitumiseni. Gruppi registreerunuid teavitatakse edasilükkumisest või ärajätmisest telefoni või e-posti teel.
  • Grupi ärajäämisel Papaverist tulenevatel põhjustel makstakse tasu tagasi.
  • Suletud grupi teenusel osalemise katkestamisel kliendi poolt ettemakstud tasu ei tagastata. Kui katkestamiseks on mõjuv põhjus (tervislikud põhjused vms), siis saab klient soovi korral liituda järgmise grupiga. Vajadusel võib Papaver küsida grupiga uuesti liitumisel kliendilt materjalidega seotud kulutuste hüvitamist.

7.7.4. DKT OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.7.4.1. DKT on kindla vastuvõttude arvuga terviklik programm, mille tõhusus eeldab kliendi osalemist kõikidel kohtumistel. Papaver pakub programmidena DKT täisprogrammi, oskuste õppe treeninggrupis osalemist ning teatud juhtudel individuaalkohtumisi DKT terapeudiga. Täpsem info DKT võimaluste kohta on kättesaadav Papaveri kodulehel.

7.7.4.2. Enne teenusele sisenemist tuleb kliendil osaleda eelkohtumis(t)el, mis selgitavad välja teenuse ja konkreetse DKT programmi sobivuse kliendile. Eelkohtumiste arv selgub koostöös DKT terapeudiga. Eelkohtumis(t)e eest arveldatakse vastavalt üldtingimuste peatükkides 3 ja 4 toodud teenuste eest tasumise ja broneeringu tühistamise sätetele.

7.7.4.3. DKT programmiga liitumine toob kaasa kliendi automaatse broneerimise kõikidesse programmi jooksul toimuvatesse vastuvõttudesse. DKT programmi broneeringutele kehtib käesolevates üldtingimustes sätestatu, kui DKT eritingimustes ei ole kehtestatud teisiti.

7.7.4.4. DKT täisprogrammi või oskuste õppe treeninggruppi sisenedes tasub klient oskuste õppe treeninggrupi täies ulatuses vastavalt kehtivale hinnakirjale enne programmi algust ning individuaalkohtumiste eest vastavalt esitatud arvele jooksva kuu eest ette, kui ei ole kokkulepitud teisiti. Viimasel juhul jätab Papaver endale õiguse küsida enne programmi algust tagatisraha. Tagatisraha rakendumisel toimub tasutud tagatiselt tasaarveldamine programmi viimase kuu eest tingimusel, et kliendil pole võlgnevusi. Tasaarveldamist ei toimu, kui programmis osalemine katkestatakse.

7.7.4.5. Juhul, kui kliendile osutatav DKT programm koosneb vaid individuaalkohtumistest DKT terapeudiga, siis toimub tasumine enne esimest individuaalkohtumist terapeudiga jooksva kuu kõigi kohtumiste eest vastavalt esitatud arvele.

7.7.4.6. Kui klient annab individuaalkohtumiselt puudumisest teada vastavalt punktis 4.3 kehtestatule, arvestatakse tasutud kohtumise summa ettemaksuna järgmise kuu teenustele. Kui klient ei pea punktis 4.3 toodud tähtajast kinni, siis kohaldub punktis 4.5 sätestatu.

7.7.4.7. Oskuste õppe treeninggrupi eest tasutud summad ei kuulu tagastamisele ja tasutud summat ei arvestata ettemaksuna järgmise kuu teenustele olenemata puudumisest etteteavitamise ajast.

7.7.4.8. Juhul kui Papaver osutab DKT teenust kliendile, kelle eest tasub osaliselt või täielikult kohalik omavalitsus, võtab kohalik omavalitsus üle kliendi teenuse eest tasumisega seotud lepingulised kohustused. Sellisel juhul tasub kohalik omavalitsus kliendile osutatud DKT individuaalkohtumiste eest järgmise kuu alguses vastavalt Papaveri poolt esitatud arvele, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

7.7.4.9. DKT teenuse katkestamine:

  • Teenusega alustades võtab klient endale kohustuse osaleda kokkulepitud DKT programmi lõpuni. Seejuures säilib kliendil õigus programmis osalemine lõpetada tasudes programmi eest vastavalt käesolevate üldtingimuste DKT osutamise eritingimustes sätestatule. Lõpetamise soovist annab klient teada enda DKT terapeudile.
  • Papaver võib teenuse osutamise üles öelda siis, kui klient on puudunud neljal järjestikusel korral oskuste õppe treeninggrupist või neljal järjestikusel korral individuaalkohtumistelt terapeudiga.
  • Papaver võib samuti teenuse osutamise üles öelda lähtuvalt käesolevate üldtingimuste punktist 5.4.

7.7.4.10. Tasumine DKT teenuse katkestamisel või teenuse üles ütlemisel:

  • DKT individuaalkohtumiste eest ettemakstud summa tasaarveldatakse vastavalt käesolevates üldtingimuste peatükkides 3 ja 4 toodud teenuste eest tasumise ja broneeringu tühistamise sätetele.
  • Kui kliendil on Papaveri ees võlgnevusi, siis võlgnevused arvestatakse individuaalkohtumiste eest tasutud ettemaksuarve tagasiarveldamisel maha. Kui esineb suuremas summas võlgnevusi kui Papaverile laekunud ettemakse, siis nende eest esitab Papaver kliendile arve võlgnevuste likvideerimiseks.
  • Oskuste õppe treeninggrupi eest tasutud summad ei kuulu tagastamisele, olenemata katkestamisest etteteavitamise ajast.
  • Juhul, kui on p 7.7.4.4 kohaselt rakendatud tagatisraha, siis see ei kuulu tagastamisele ning selle arvelt ei toimu teenuste eest tasaarveldamist.

7.8. KOOLITUSTEENUSE OSUTAMISE ERITINGIMUSED

7.8.1. Papaver lähtub oma tegevuses täiskasvanuhariduse õigusaktidest ja teistest seonduvatest õigusaktidest ning käesolevatest üldtingimustest.

7.8.2. Papaveri peamine koolitustegevuse valdkond on vaimne tervis ja heaolu.

7.8.3. Papaver viib läbi avatud koolitusgruppe ja tellimuskoolitusi. Koolitusteemade ja ajakavadega saab tutvuda Papaveri kodulehel (www.papaver.ee).

7.8.4. Tellimuskoolituse puhul komplekteerib koolitusgrupi ja registreerib osalejad koolituse tellija koostöös Papaveriga. Papaver koostab tellija sisendi põhjal õppekava või koolitusplaani, mis vastab tellija ja koolituse sihtgrupi vajadustele. Juhul, kui koolituse läbiviimise käigus osutub vajalikuks teha kokkulepitud tegevustes olulisi muudatusi, kooskõlastakse need eelnevalt tellijaga.

7.8.5. Avatud koolitusgruppide puhul avaldatakse koolituse eesmärki, õpiväljundeid, koolitusele registreerimist, läbiviimist ja lõpetamist jm õppekorraldust puudutav info Papaveri kodulehel.

7.8.6. Avalikud koolitusgrupid moodustatakse koolitusele registreerumise järjekorra alusel.

7.8.7. Koolituse eest tasumine

7.8.7.1. Avatud koolitusgruppide hind on välja toodud Papaveri kodulehel. Tellimuskoolituste hind kujuneb tellija ja Papaveri vahelise kokkuleppe alusel.

7.8.7.2. Koolituse eest tasumine toimub arve alusel enne koolituse algust arvel tähistatud tähtpäevaks.

7.8.8. Koolitusest loobumine, koolituse katkestamine, koolituse edasilükkumine või ärajäämine

7.8.8.1. Kui koolitataval ei ole võimalik mõjuvatel põhjustel koolitusest osa võtta, tuleb sellest teavitada Papaveri hiljemalt 7 kalendripäeva enne koolituse toimumist e-kirja teel koolitusele registreerimisel või koolituse tellimisel fikseeritud kontaktaadressil. Õigeaegsel teatamisel tagastatakse 100% koolituse tasust või lepitakse kliendiga kokku uus koolituse aeg. Kui klient on registreerinud ennast koolitusele ning siiski ei ilmu koolitusele ning ei teata enda mitteilmumisest vähemalt 7 kalendripäeva ette, siis ei kuulu koolituse eest tasutud summa tagastamisele.

7.8.8.2. Papaveril on õigus avatud koolitusgrupi mittetäitumisel koolitus ära jätta või koolituse toimumine edasi lükata kuni koolitusgrupi täitumiseni. Koolitusele registreerunuid teavitatakse edasilükkumisest või ärajätmisest telefoni või e-posti teel.

7.8.8.3. Koolituse ärajäämisel Papaverist tulenevatel põhjustel makstakse koolituse tasu tagasi.

7.8.8.4. Koolituse katkestamisel kliendi poolt ette makstud tasu ei tagastata. Kui katkestamiseks on mõjuv põhjus (tervislikud põhjused vms), siis saab klient soovi korral liituda järgmise grupiga. Vajadusel võib Papaver küsida koolitusega uuesti liitumisel kliendilt koolitusmaterjalidega seotud kulutuste hüvitamist.

7.8.9. Kvaliteedi tagamise alused

7.8.9.1. Papaver korraldab koolitusi õpperuumides, mis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja –ohutuse nõuetele.

7.8.9.2. Õppematerjalid ja –vahendid on koostatud ja/või nende kasutamine toimub kooskõlas autoriõiguse seadusega ning ei riku autori isiklikke ega varalisi õigusi.

7.8.9.3. Papaveris viivad õppetegevust läbi koolitajad, kellel on koolitatavas valdkonnas erialased ja täiskasvanute koolitaja kompetentsid. Kõigil koolitajatel on olemas õppe läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon ning valdkonna töökogemus.

7.8.10. Papaver töötleb teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid käesolevate üldtingimuste alusel kliendile teenuse osutamiseks. Juhul, kui klient avaldab teenuse osutamise jooksul eriliigilisi isikuandmeid, töötleb Papaver neid kliendi ja/või tema seadusliku esindaja vabatahtliku selgesõnalise nõusoleku alusel.

7.9. PROJEKTI VÕI HANKE RAAMES OSUTATAVA TEENUSE ERITINGIMUSED

7.9.1. Projekti või hanke raames osutatava teenuse all on mõeldud teenust, mida Papaver osutab teenuse tellija või hankijaga sõlmitud lepingu alusel. Konkreetse projekti või hanke ülevaade, teenuse kirjeldus, seotud osapooled jm korralduslik info on välja toodud Papaveri kodulehel (www.papaver.ee).

7.9.2. Papaver töötleb teenuse osutamise käigus teatavaks saanud isikuandmeid teenuse tellija või hankija ja Papaveri vahel sõlmitud lepingu ja käesolevate üldtingimuste alusel kliendile teenuse osutamiseks. Papaver töötleb kliendi eriliigilisi isikuandmeid kliendi ja/või tema seadusliku esindaja vabatahtliku selgesõnalise nõusoleku või projekti/hanke tingimustes toodud õiguslikul alusel.

7.9.3. Papaver ei edasta kliendi tervise ja elukvaliteediga seotud infot teenuse tellijale või hankijale, välja arvatud juhul, kui klient esitab sellekohase sooviavalduse Papaverile või kui Papaver töötleb kliendi isikuandmeid teenuse tellija või hankija nimel või vastava info edastamine on seadusest tulenevalt kohustuslik.

8. TAGASISIDE, ETTEPANEKUTE JA KAEBUSTE ESITAMINE

8.1. Kui kliendil tekib seoses teenusega soov anda tagasisidet või esitada kaebus, siis saab klient selle edastada Papaverile suulises või kirjalikus (juhul, kui soovib selle menetlemist või vastust) vormis:

8.1.1. e-kirja teel aadressil tagasiside@papaver.ee;

8.1.2. Papaveri kodulehel asuva elektroonilise tagasisidevormi kaudu;

8.1.3. Papaveri ruumides kohapeal, kus vastavad blanketid on saadaval ootesaalis tagasiside postkasti juures;

8.1.4. Papaveri kodulehel asuva elektroonilise küsimustiku kaudu teenustega rahulolu kohta.

8.2. Anonüümselt esitatud tagasiside või kaebus esitatakse kirjalikult vastavalt tähistatud kogumiskasti Papaveri ruumides ning vaadatakse läbi Papaveri juhi või tema poolt volitatud isiku poolt.

8.3. Suuline tagasiside või kaebus tuleb menetlemiseks fikseerida kirjalikult, paludes vajadusel abi erapooletult teenuse osutajalt olukorra kirja panemisel. Lapselt saadud tagasiside saab täiskasvanu tagasiside lehel kirja panna, kaebuse puhul lisada täiendavad andmed vastavalt kaebuste esitamise menetlemise juhistele üldtingimuste punktis 8.4.

8.4. Kaebuse menetlemiseks võib Papaver küsida alljärgnevaid andmeid, mh:

8.4.1. kaebuse esitaja nimi;

8.4.2. kaebuse esitaja telefoninumber ja e-posti aadress;

8.4.3. kaebuse esitamise kuupäev;

8.4.4. kui kaebuse esitab kliendi esindaja, siis esindaja telefoninumber ja e-posti aadress;

8.4.5. kaebuse sisu, milles tuleb välja tuua järgmised asjaolud:

8.4.5.1. kelle või mille suhtes on kaebus või ettepanek esitatud;

8.4.5.2. millal juhtunu aset leidis;

8.4.5.3. täpne kirjeldus juhtunust, mille osas kaebus esitatakse;

8.4.5.4. millised on tõendid, millega kaebuse esitaja oma väiteid kinnitab;

8.4.5.5. kes on tunnistajad, kes juhtunu juures viibisid, ja nende kontaktandmed.

8.5. Kaebuste lahendamise aluseks on Eesti Vabariigi Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seadus, mis sätestab, et kaebusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul selle registreerimisest.

8.6. Kaebusele vastatakse kirjalikult kaebuse esitaja poolt antud e-posti aadressile. Juhul, kui kaebuse esitaja või tema esindaja osales koosolekul, siis väljastatakse isikule tema soovil osaliste poolt allkirjastatud koosoleku memo.

8.7. Kaebuste menetlemisega seotud lahkarvamused lahendatakse eelkõige läbirääkimiste teel.

8.8. Käesolevas peatükis toodud kaebuste, ettepanekute ja tagasiside esitamise juhised ei välista ega piira kliendi õigusi pöörduda tagasisides viidatud kaebuse lahendamiseks ettenähtud asutuste poole:

8.8.1. sotsiaalse rehabilitatsiooni puhul Sotsiaalkindlustusameti poole – info@sotsiaalkindlustusamet.ee, tel +372 612 1360;

8.8.2. tööalase rehabilitatsiooni ja töötukassa nõustamisteenuse puhul Eesti Töötukassa poole – info@tootukassa.ee, tel +372 669 6513;

8.8.3. isikukeskse erihoolekande teenusmudeli puhul vastava kohaliku omavalitsuse poole;

8.8.4. tervishoiuteenuse puhul Terviseameti poole – info@terviseamet.ee, tel +372 794 3500;

8.8.5. Tervisekassa rahastatud tervishoiuteenuse puhul Tervisekassa poole – info@tervisekassa.ee, tel +372 669 6630;

8.8.6. Sotsiaalministeeriumi poole – info@sm.ee, tel +372 626 9301;

8.8.7. Eesti Patsientide Esindusühingu poole – info@patsiendid.ee, tel +372 50 48 508;

8.8.8. õiguskantsleri poole – info@oiguskantsler.ee, tel +372 693 8404;

8.8.9. soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku poole – avaldus@volinik.ee, tel +372 535 25 002;

8.8.10. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole – info@ttja.ee, tel +372 620 1707;

8.8.11. Andmekaitse Inspektsiooni poole – info@aki.ee, tel +372 627 4135.

9. VASTUTUS

9.1. Papaver, sh teenuse osutaja, vastutavad oma kohustuste rikkumise (sh tervishoiuteenuse puhul diagnoosi- ja ravivigade) eest teenuse osutamisel ning kliendi teavitamise ja tema nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest seadusega ettenähtud ulatuses ja korras.

9.2. Papaver, sh teenuse osutaja, ei vastuta mistahes kahju eest, mis on tekkinud kliendi tegevuse või tegevusetuse tulemusel, sealhulgas kliendi poolt valeandmete esitamise või andmete esitamata jätmise tulemusel.

9.3. Papaver, sh teenuse osutaja, ei vastuta mistahes negatiivsete tagajärgede eest, mille võimalikkusest on klienti enne teenuse osutamist teavitatud ning klient on teavitusest hoolimata andnud nõusoleku teenuse osutamiseks.

9.4. Papaver ei vastuta Papaveri ruumide ootealas ja üldkasutatavates ruumides toimuvate õnnetuste ega järelevalveta jäetud isiklike esemete eest.

9.5. Teenuse osutamisel vastutab Papaver ka temale teenust osutavate teiste juriidiliste isikute tegevuse ning tervishoiuteenuse osutamiseks kasutatavate (meditsiini-)seadmete vigade eest.

9.6. Papaveri ja teenust vahetult osutava spetsialisti vastutuse aluseks olevat asjaolu peab seaduse kohaselt üldjuhul tõendama klient, välja arvatud juhul, kui kliendile teenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.

10. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE

10.1. Papaver ja teenuse osutajad töötlevad teenuse osutamise käigus või muul viisil kogutud kliendi isikuandmeid vastavalt isikuandmete kaitse üldmäärusele (EL) 2016/679, isikuandmete kaitse seadusele ja teistele õigusaktidele. Täpsemad isikuandmete töötlemisega seotud tingimused on sätestatud Papaveris kehtivas Kliendi isikuandmete teavituses.

11. MUUD TINGIMUSED

11.1. Papaveril on igal ajal õigus käesolevaid üldtingimusi ühepoolselt muuta, avaldades uued üldtingimused Papaveri kodulehel www.papaver.ee ning andes sellest teada e-kirja teel.

11.2. Käesolevate üldtingimuste suhtes kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust. Juhul kui üldtingimuste mõni säte osutub vastuolus olevaks Eestis kehtivate õigusaktidega, ei mõjuta see ülejäänud sätete kehtivust.

11.3. Kui üldtingimused on koostatud ka muus keeles peale eesti keele, siis olukorras, kus eesti- ja võõrkeelse teksti vahel esineb vasturääkivusi või mitmetimõistetavusi, on ülimuslik ja lähtutakse eestikeelsest versioonist.